May 5, 2011

ia nya bukan mudah untuk sesiapa..?


Puas kite mencari mana silap nya,puas kite menangis..selagi mana kite berada di dunia ini,selagi itu kita akan tetap di duga..alhamdulilah semoga ape yang lalui.dapat membuat kan kite faham dengan karenah2 manusia.
kadang2 yang bercakap lebih itu lah lebih memusnahkan dari yang diam.kerana yang diam lebih mengetahui perlakuan yang patut di buat.Bercakap gah bak gunung yang tinggi,akan tetapi ia hanya gah di bibir tapi tidak seperti yang di gambarkan..
tak perlu menuding pada sesiapa,kerana awak lebih tahu ape yang awak dah buat,.Bukan senang untuk membuat orang menyanjung dan selesa dgn cara kite..
tapi alangkah sedih nya,bila untuk di benci ia akan di buat dengan mudah..
tidak kisah apa cerita nya ia akan berlaku antara keluarga,cinta,mahupun bersahabat..

"berjalan lah di kau seiring dengan Percakapan dengan pemikiran,agar nampak sedikit cerdik nya bagi setiap perlakuan" itu lah kata hati aku yang terdetik

jangan lah jadi manusia yang suka mengkritik tanpa tujuan,kerana mungkin setiap kritikan itu membuat ada insan yang jatuh dan mungkin di benci.Kritikan atau herdikan lakukan di hadapan orang itu sendiri,agar ia nya tak melibatkan mana2 pihak terasa dan di benci..
amat senang kan untuk di benci..benda kecik pun kite boleh di kutuk,di hina..dan di pulau..sedih jika nak di rungkai satu persatu,tapi aku tahu..ia nya bukan senang untuk jadi senang..

"aku menangis bukan kerana di khianati,tetapi aku menangis bila kepercayaan aku menjadi satu permainan" itu lah aku..

No comments:

Post a Comment