Jan 3, 2013

Noted to myself..





Hai... sihat ?
apa khabar ?
is been ages tak update blog nie..
busuk dah nie...



Kini baru aku sedar usia mematangkan aku..dengan Kata-kata dan perbuatan..
Maafkan khilaf orang sekeliling dan sedia lah membuka peluang kepada insan yang ingin merebut peluang itu..

Sewajar nya kita jangan lah angkuh dan bongkak dengan kepandaian,apa yang kita tahu kita telan bersama dan kongsi lah bersama..

Kekayaan tidak kekal.. tetapi perbuatan atau jasa baik amat lah di hargai..
Jangan lah mudah kita menunding Jari ke arah seseorang jika kita tidak pernah bertegur sapa..!mahupun kenal beliau..
Sewajarnya .kita harus membuka peluang untuk mengenali dahulu sesama insan..


Usia aku..mematangkan aku sedikit demi sedikit..
Kini aku harus lekatkan bahawasanya sebagai insan yang mahu hidup di atas tanah yang sama,
sebagai manusia aku harus mendengar dan tidak mengadili terlebih dahulu..





4 comments: